Haber

Bakan Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 73. Bölge Müdürleri Toplantısı’na katıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yol yatırımları sayesinde iş gücü, yakıt ve diğer tasarrufların ekonomiye yıllık 22,5 milyar dolar fayda sağladığını belirterek, “8 bin 524 kilometre doğu-batı ekseninde yüzde 91, 18 kuzey-batı yollarının 12 bin 146 kilometresi.-Güney aksının yüzde 89’unu tamamladık.” söz konusu.

Bakan Karaismailoğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) 73’üncü Bölge Yöneticileri Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, “yüzyılın felaketi” olarak nitelendirilen Kahramanmaraş’ta meydana gelen sarsıntının ardından devletin tüm imkanlarını seferber ederek ve Bakanlık ve vatandaşların yanına koştu.

Karaismailoğlu, bu şiddetli süreçte arama kurtarma ve enkaz kaldırma çalışmalarını üstlenirken, depremzedelerin yaralarını sarmaya ve dertlerine çare olmaya çalıştıklarını vurguladıklarını vurgulayarak, “Böylesine büyük bir depremin ardından, vatandaşlarımızı kısa sürede geçici barınaklara çekerek her günü bir öncekinden daha güzel hale getiriyoruz.AFAD ile koordineli çalışarak 1,5 milyon vatandaşımızı hava, kara, deniz ve demiryolu ile ücretsiz tahliye ettik.Çalışmalarımızı titizlikle sürdürüyoruz. her geçen gün daha örgütlü ve güçlenerek yaraları sarıyoruz. Depremin yarattığı karanlık izler hızla siliniyor. Üzerimize düşen ne varsa tamamlayıp mağdurlarımıza rahat bir nefes verene kadar yanlarında olmaya devam edeceğiz.” dedi.

Her yıl belirledikleri stratejik plana göre kilometrelerce yol, köprü ve viyadük inşa ettiklerine dikkat çeken Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Bir yandan depremden etkilenen illerimizi canlandırarak bölgenin parlayan yıldızı, Türkiye için dirençli ve sürdürülebilir kalkınmanın lokomotifi haline getirecek, diğer yandan da demir yolu, otoyol, Hava yolları, deniz yolları, haberleşme… Bugüne kadar milletimize ne dedik, teslim olduysak tuttuk. Bundan sonra da hem sarsıntının yaralarını saracak hem de ülkemizi küresel ticarette oyun kurucu konumuna yükseltecek stratejik ataklarımıza devam edeceğiz. Hiç şüphesiz Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye her zamankinden daha güçlüdür.”

“Yol yatırımlarının ekonomimize katkısı yılda 22,5 milyar dolar”

Uyguladıkları her amaçla uluslararası standartlarda karayolu ağıyla kuzeyi güneye, doğuyu batıya bağladıklarını belirten Karaismailoğlu, bölünmüş yolların uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 29 bine çıkardıklarını söyledi. kilometre olan köprülerin uzunluğu 745 kilometreye, tünellerin uzunluğu 50 kilometreden 711 kilometreye çıktı.

Hayata geçirilen projelerin katkılarına değinen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

“Tüm yol ağında hareket eden trafiğin yüzde 83’üne hizmet eden bölünmüş yollarda ortalama hızı 40 kilometreden 90 kilometrenin üzerine çıkardık. Böylece vatandaşlarımıza yılda 7 milyar saat kazandırdık. Kesintisiz ulaşım sayesinde vatandaşlarımıza yılda 7 milyar saat kazandırdık. yolların işletme performansını artıran trafik akışı ve seyahat süresindeki azalma, yıllık 5 milyon ton emisyon azaltımı Arazi yatırımlarımız sayesinde iş gücü, yakıt ve diğer tasarrufların ülke ekonomisine yıllık faydası 22,5 milyar Yatırımlarımızla insanımızın hayatına dokunurken, ülkemizin stratejik öneminin gereği olan güçlü karayolu altyapısı ile Asya’dan Avrupa’ya, kuzeybatıdan doğu-batı koridorlarına kadar ülkemize ulaşıyoruz. 8 bin 524 kilometrelik doğu-batı ekseninin yüzde 91’ini, 12 bin 146 kilometrelik 18 kuzey-güney ekseninin ise yüzde 89’unu tamamladı.” ifadelerini kullandı.

İstanbul’un ulaşım koridorlarına yeni bir alternatif oluşturuluyor

Yap-İşlet-Devret (YİD) sistemiyle yürütülen projelerin faydalarını anlatan Bakan Karaismailoğlu, şunları söyledi:

“Ulaştırmada harcanan zaman ve maliyetleri azalttık, dış ticaret hareketliliğini artırdık, ithalat ve ihracatımızda zaman maliyetini önemli ölçüde düşürdük. Marmara ve Karadeniz’i birbirine bağlayacak Aydın-Denizli Otoyolu’nda imalat çalışmalarımız. Akdeniz Bölgesi devam.Burdur ve Burdur-Antalya otoyollarını planlıyoruz.Bu otoyolların tamamlanmasıyla 580 kilometre devlet karayolu ile 6 ila 7 saat süren İzmir-Antalya arası yolculuk 440 kilometreye düşecek ve 3 saatlik yolculuk süresi Bahçeşehir-Hadımköy kesimi ve Sazlıdere Köprüsü’nün tamamlanmasıyla İstanbul’un doğu-batı aksında mevcut ulaşım koridorlarına Kuzey Marmara ile bütünleşen, yüksek kapasiteli yeni bir alternatif güzergah oluşturuyoruz. Otoyol Hasdal Kavşağı.”

Devletin sağladığı imkanlar dahilinde yeni projeleri hayata geçirirken maliyeti ekonomik olarak karşılayacak yeni formüller bulduklarını, bu zorunluluğun gerektirdiği ekonomik formülün de YİD modeli olduğunu belirten Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne atıfta bulundu. , bu model ile uygulandı. Bakan Karaismailoğlu, “Bu projenin maliyeti yaklaşık 8 milyar dolar. Bolu Dağı Tüneli’nde 8 milyar dolarlık projeyi 17 yılda bitirmek Türkiye’nin çıkarına mı, yoksa bu projeyi 3-4 yılda bitirmek Türkiye’nin işine mi geliyor? yıl mali sıkıntısız gelir gelir mi tabi ki sağduyulu herkes 3-4 yıl diyecek.her zamanki gibi 3-4 yılda bitireceğiz bu süre zarfında üretim ve milli gelir artacak.çünkü veremeyeceğiz Ülke bütçesinden 8 milyar doları kısa sürede yatırımcı bu 8 milyar doları Türkiye’ye getirecek ve bu projeyi tamamlayacak, önemli bir bölümünü işletme döneminde finansal geri dönüşüm için kullanıcıdan alacaksınız. Yavuz Sultan Köprüsü’nü düşünün.Bugün Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden günde ortalama 130 bin araç geçiyor.Avrasya Tüneli’nden günde 70.000 araç olmasaydı bu 200 bin araç Fatih Sultan Mehmet’e ve 15 Temmuz Kentler köprüleri, İstanbul trafiği engellenip kilitlenecekti.” değerlendirmesini yaptı.

“Önümüzdeki 30 yılın yatırımlarını tek tek planladık”

100 yıllık altyapı ihtiyacını 20 yıl gibi kısa bir sürede büyük ölçüde tamamladıklarını anlatan Karaismailoğlu, Türkiye’nin doğu-batı ayrımı gözetmeden her köşesinde dev yatırımlar planlayıp inşa ettiklerini anlattı. Bir yıl içinde hizmete giren projelere dikkat çeken Karaismailoğlu, bununla yetinmediklerini ve katılımcı bir anlayışla önümüzdeki 30 yıllık yatırımlarını planladıklarını söyledi. Karaismailoğlu, 2053 yılına kadar hayata geçirecekleri birçok otoyol projesiyle toplam karayolu uzunluğunu 8 bin 325 kilometreye, bölünmüş yol ağını ise 38 bin kilometrenin üzerine çıkaracaklarını bildirdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ilan ettiği “Türkiye’nin Yüzyılı” vizyonunu yatırımlarla hayata geçirdiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, Trabzon-Erzurum aksına dünyanın 3. en uzun çift tüp karayolu tüneli olan Zigana Tüneli’ni yapacaklarını bildirdi. gelecek günlerde.

Karaismailoğlu, Zigana Tüneli’nin yüzyıllar boyunca önemli bir ticaret yolu olarak Uzak Asya ve İran üzerinden Trabzon’a ulaşan güzergahta bir mühür olacağını, bu yapının bölgenin uluslararası transit ticaretine katkı sağlayacağını ifade etti.

“Yeni atılımımız Gelişim Yolu”

Dünya ticaretinde söz sahibi olmamız için büyük bir atılım olan Orta Koridor’un ürettiği ve üreteceği potansiyel ortadadır.” Karaismailoğlu, ülke ekonomisinde her zaman alternatif kanallar sağlamak için çalıştıklarını söyledi. Karaismailoğlu, “Bu kapsamdaki yeni atağımız ‘İmar Yolu’. Irak’ın Fav Limanı’ndan Türkiye sınırına kadar yapılacak demiryolu ve kara yolundan oluşacak bu koridor sayesinde Irak’tan temas kuracağız. Hint Okyanusu’ndan Avrupa’ya ve Kafkasya’ya.Türkiye Yüzyılının altyapısını hazırladık.Bundan sonra yeni ve yeni projelerle ülkemizi bölgeler üstü bir gücün ve dünyanın en büyük ekonomilerinin arasına sokmaktan geri durmayacağız. dev projeler ve uluslararası işbirlikleri ile yolumuza her zaman birlikte devam edeceğiz.” ifadeleri kullandı.

“7 milyon ton enkaz kaldırdık”

Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, Kahramanmaraş’ta depremden etkilenen bölgelerde yürüttükleri çalışmalar hakkında da bilgi verdi.

Uraloğlu, arama kurtarma çalışmalarının yoğun olduğu dönemde 4 bin 865 kişi ve 3 bin 284 makine ve ekipmanla çalıştıklarını belirterek, bugüne kadar yaklaşık 7 milyon ton enkaz kaldırdıklarını ve çalışmaların halen devam ettiğini bildirdi.

Uraloğlu, deprem bölgesindeki yol ağına da değinerek şunları söyledi:

“Toplam 9 bin 176 kilometrelik yol kesiminin sadece 184 kilometresinin hasar gördüğü belirlendi. Bu hasarların 17,3 kilometresi tünellerde, 5,1 kilometresi köprülerde meydana geldi. Bölgedeki yol ağımızın yüzde 98’i herhangi bir zarar görmeden hizmet vermeye devam ediyor. Hasarlı bölümlerde yapılan onarım çalışmalarının ardından güzergâhların tamamında ulaşım sağlandı.Tarsus-Adana-Gaziantep Karayolu üzerinde Bahçe ve Gaziantep ortasındaki yol ve viyadüklerde en çok hasar meydana geldi. Bölgedeki önemli arterlerin kesintili olarak onarıldığını ve 24 saat içinde yolun hizmete açıldığını anlatan Karayoluna hızla paralel olan devlet yolunda trafik akışı sağlandı. Hasar gören bölümlerin kalıcı olarak onarılması için çalışmalarımız devam ediyor.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu